Comunicat de l’Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears

9 de gener de 2012. Des de l’Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears (APFCIB), volem manifestar públicament el nostre rebuig absolut a la nova mesura que el Govern de les Illes Balears ha decidit establir en matèria d’Interrupcions Voluntàries de l’Embaràs (IVEs).

Segons les declaracions del Servei de Salut Balear, les dones que vulguin accedir a un avortament en aquesta comunitat autònoma hauran de pagar per avançat. Aquesta mesura contradiu expressament el text de la llei del Capítol II de Garantías en el acceso a la prestación, l’article 18 diu:

Los servicios públicos de salud, en el ámbito de sus respectivas competencias, aplicarán las medidas precisas para garantizar el derecho a la prestación sanitaria de la interrupción voluntaria del embarazo en los supuestos y con los requisitos establecidos en esta ley. Esta prestación estará incluida en la cartera de servicios comunes del Sistema Nacional de Salud.

Així doncs, no ens queda més que declarar que el Govern Balear està adoptant una mesura contrària a la llei i que, sense cap tipus de dubte, es fonamenta en un criteri ideològic i moralista molt superior a qualsevol justificació econòmica que pugui exposar.

Aquest tipus d’accions només provoquen una major desigualtat entre les dones del territori Balear i, també en comparació a la resta de territoris de l’Estat. Volem recordar que les dones formen un col•lectiu vulnerable davant les actuals retallades sanitàries i socials i que aquestes mesures desemboquen directament en la perpetuació de la feminització de la pobresa.

No ens queda més que exigir al Govern de les Illes Balears que no segueixi endavant amb aquesta mesura i que abans de prendre decisions com aquesta recordi que les dones són subjectes de drets, entre els que s’hi troben els Drets Sexuals i Reproductius.

Per a més informació poseu-vos en contacte amb Sílvia Aldavert 663917170