En abril de 2024 a CooperAcció vam organitzar les jornades “En defensa de la vida: resistències ecofeministes a l’extractivisme”, que es van dur a terme el 19 i 20 d’abril a La Bonne (Barcelona), i de les converses entre activistes d’Amèrica Llatina, Àfrica i la Mediterrània durant aquests dos dies hem extret reflexions, sabers i aprenentatges que volem compartir perquè no quedin només en aquelles persones que van poder assistir-hi, sinó traspassar-los i seguir treballant i reflexionant-hi. D’aquestes jornades hem pogut generar diferents materials que ens ajuden a seguir parlant sobre l’extractivisme i la despossessió de la vida i territoris provocats pel poder corporatiu. Volem seguir creant espais per a pensar juntes d’altres maneres d’habitar i defensar el món que compartim. Podeu seguir comptant amb CooperAcció per a generar converses sobre aquests temes a través dels diferents formats que os compartim a continuació.
Les relatories de les jornades
Durant les jornades vam comptar amb la Clara Tanit per a que pogués fer un recull de les idees destacades de les ponents de les diverses taules, així mentre elles parlaven, la Clara dibuixava per a permetre’ns comptar amb un relat gràfic que ens permet posar la mirada enrere i recordar aquelles idees clau que les defensores, activistes i investigadores van posar sobre la taula durant les jornades.
A més, també vam comptar amb una relatoria escrita a mà de l’Andrea Córdova Pellicer que va reflectir tot allò que es va exposar durant els tres dies de jornades. Llegeix-la aquí (en castellà).
Galeria de les jornades
Durant les jornades vam comptar amb la fotògrafa Montse Giralt que ens va ajudar a traslladar a imatges allò que vam viure durant dos dies a La Bonne per recordar a les seves protagonistes i al públic que va participar en els debats i reflexions. Pots veure la galeria d’imatges a continuació:





